Total Pageviews

Sunday, February 6, 2011

FRANCOIS TRUFFAUT

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1932 στο Παρίσι ο Francois Truffaut. Ενώ εγώ εύχομαι να είχα ζήσει την εποχή όπου οι ταινίες του αποτελούσαν το σινεφιλικό γεγονός της χρονιάς, η φετινή κινηματογραφική χρονιά κύλησε μάλλον αδιάφορα από πλευράς νέων ταινιών. Οι ταινίες που πήραν φοίνικες, λέοντες, άρκτους, σφαίρες και έχουν βάλει και τα καλά τους για τα Όσκαρ δεν κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον μου και να ερεθίσουν το σινεφιλικό μου μάτι. But we will always have Truffaut...

Ένας δημιουργός πρωτοπόρος για τον κινηματογράφο μια ολόκληρης εποχής. Έθεσε μόνος σχεδόν τις βάσεις για το γαλλικό κύμα, θέτοντας τους δικούς του κανόνες σε έναν κινηματογράφο που τον είχε ανάγκη. Ένας δημιουργός μας έχει χαρίσει το Jules et Jim, το Stolen Kisses, το Shoot the pianist και το Δύο Αγγλίδες στην Ευρώπη.

Ο Τruffaut ήξερε πως να χειρίζεται όχι μόνο την εικόνα, αλλά ήξερε πότε να θέτει την εικόνα λίγο πιο πίσω και να βάζει σε πρώτο πλάνο το σενάριο και τους ήρωες του. Δεν ζήτησε ποτέ να γίνει ένας Αρονόφσκι ή ένας Τρίερ της εποχής του. Μακριά από εγωκεντρισμούς ήξερε να φτιάχνει συναισθήματα και να τα διαλύει μπροστά στα μάτια και μέσα στις καρδιές μας. Δε θα τον χορτάσω ποτέ. Όχι μόνο εγώ,αλλά κάθε σινεφιλική ψυχή εκεί έξω. Ένας τέτοιος δημιουργός θα ζει για πάντα μέσα σε καρδιές σκέψεις, αλλά κυρίως σε μικρές και μεγάλες οθόνες...





2 comments:

  1. Πολύ ωραίο ποστ για ένα κορυφαίο δημιουργό! Αν και αγαπημένος μου από τη νουβέλ βαγκ είναι ο Godard!

    ReplyDelete
  2. Tώρα είδα το comment!!! Eγώ λατρεύω τον Truffaut, πεθαίνω για το Jules et Jim...

    ReplyDelete